فروشگاه اینترنتی NGK

صافی بنزین خودرو و زمان تعویض صافی بنزین


صافی بنزین یا فیلتر بنزین چیست؟

صافی و فيلتر بنزين از گروه قطعات سيستم سوخت‌ رساني خودرو است. زمانی كه پمپ بنزين خودرو، بنزين را از باک خودرو مكش می كند تا به موتور انتقال دهد، جهت جلوگيری از ورود لجن‌ ها و ضايعات موجود در باک خودرو به سمت موتور، بايد از صافی عبور داده شود؛ بنابراين به محض خروج بنزين از باک، از صافی می گذرد.

صافی بنزین پلیمری

با پيشرفت تكنولوژی و دانش خودروسازی، سالهاست خودروسازهای بزرگ دنيا و همچنين خودروسازهای داخل كشور از صافی بنزين‌ های پليمری استفاده مي‌كنند.

بر خلاف تصور عموم مردم كه هميشه قطعات فلزی را مقاو‌م‌ تر از پلاستيكي میدانند، بسياری از قطعات خودرو از قطعات فلزی به پليمری بهبود يافته‌ اند.

وجود آهنربا در اين قطعه باعث مي‌شود تا براده‌ های فلزی (كوچکتر از 8 ميكرون) كه آسيب‌ های جدی به موتور وارد مي‌كند دفع شوند؛ همچنين آهن‌ ربا سوخت را يونيزه می نمايد، لذا بنزين به‌ صورت كامل در سيلندر سوزانده شده و مصرف بنزين كاهش می يابد. در «فيلتر بنزین پژو 405 star» و «فيلتر بنزین پلیمری ال 90» از كاغذ مخصوص بنزين استفاده می شود؛ حجم كاغذ به اندازه استاندارد (۹۰ سانتيمتر مربع) و مطابق استاندارد يورو ۴ توليد شده؛ همچنين روكش اين قطعه نيز از مواد پلی آميد 30 درصد الياف كره‌ ای است.

در صورتيكه كيفيت مواد پليمری اين قطعه پايين باشد خطر سوراخ‌ شدن و آتش‌ سوزی به وجود می آيد. كيفيت پايين فيلتر كاغذی آن هم سبب می شود تا كاغذ در بنزين حل شده و يا به‌ دليل بافت درشت آن‌ ها تمام نخاله‌ ها را از خود عبور بدهد كه صدماتی را به سوزن انژكتور، پمپ بنزین، ريل سوخت و ساير قطعاتی كه در مسير سوخت‌ رسانی قرار دارند وارد می نمايد.


2 پاسخ به “صافی بنزین خودرو و زمان تعویض صافی بنزین”

دیدگاهتان را بنویسید

محصولاتی که برای مقایسه انتخاب کردید